Bezludna wyspa

Bezludna wyspa 


Uczniowie są proszeni o wyobrażenie sobie, że będą mieszkać na bezludnej wyspie – na kawałku lądu ze skałami i piaskiem, gdzieś pośrodku oceanu. Ich zadaniem jest wybrać od trzech do pięciu rzeczy, które uważają za wystarczająco ważne, aby zabrać je ze sobą na wyspę. Nie ma żadnych obostrzeń, co do rodzaju lub wielkości przedmiotów, które uczniowie mogą wybrać. Następnie uczniowie rysują swoje wyspy z przedmiotami, które wezmą. Po zebraniu rysunków oraz odpowiedzi dzieci (pytanych osobno, aby uniknąć sugestii innych uczniów oraz powtórzeń) nauczyciel rozpoczyna dyskusję w klasie. Uczniowie badają różnorodność przedstawianych pomysłów i zastanawiają się nad powodami, dla których pewne obiekty pojawiają się wiele razy. Pomysły uczniów można przedstawić za pomocą chmury wyrazowej lub mapy myśli w przestrzeni TwinSpace. Celem jest ustalenie, co można uzyskać dzięki różnorodności i zróżnicowaniu – jaki będzie efekt, jeśli dzieci pojechałyby razem na wyspę i wspólnie skorzystały z zebranych rzeczy. 

Przykładowe narzędzia: chmura wyrazowa (http://www.wordle.net/; https://wordart.com/), mapa myśli (https://mind42.com/)


Komentarze